|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

بازدید معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور از سد مخزنی کوثر

نشست کارگروه پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور پس از بازدید وی از سد مخزنی کوثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این نشست که با حضور سردار مطیعی، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکترکناری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مهندس کاشی مدیر دفتر پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، سرهنگ نورایی‌اصل فرمانده سپاه شهرستان گچساران، مهندس اصطلاحی بخشدار مرکزی شهرستان و مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد در محل سد مخزنی کوثر شهرستان گچساران برگزار شد، مهندس علی داودی مهر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ضمن خیرمقدم به میهمان با اشاره به ضرورت پدافند غیرعامل در بخش آب گفت: پدافند غیرعامل یکی از مباحث نو و راهبردی جدید است که امروزه در حوزه های مختلف بویژه بخش آب کاربرد مهم و حساسی دارد.

وی ضمن بررسی چالش های مربوط به آب گفت: کم آبی یا بحران آب به جهت ایجاد تنش های اجتماعی و امنیتی یک چالش جدی در راستای پدافند غیرعامل می باشد و مدیریت تبعات اجتماعی، مدیریت منابع آب و انجام اقدامات فرهنگی از راهکارهای موجود برای مقابله با این چالش محسوب می گردد و بر همین اساس وظیفه پدافند غیر عامل در بخش آب استان شامل انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابل حملات احتمالی دشمن و خنثی سازی آنها در راستای حفظ پیکره آب استان و همچنین جلوگیری از ایجاد هرگونه خسارت بوده و خواهد بود.

مهندس داودی مهر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "پدافند غیر عامل مثل مصون کردن بدن انسان است که از درون انسان را مصون می سازد"، می تواند راهگشای ما در این زمینه باشد، افزود: به جرأت می توان گفت شرکت آب منطقه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد، جزء اولین دستگاه های اجرایی استان بوده که نسبت به اجرایی نمودن این فرمایشات، اقدام نموده و انشاءالله با سرلوحه قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، اقدامات خود را با سرعت و دقت بیشتری ادامه خواهد داد.

در ادامه این نشست، سردار محمدعلی مطیعی، معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور، گفت: محور مدیریت پدافند غیر عامل، اقدامات دشمن است و طبق قانون در هر اقدام توسعه ای مسئولان دستگاه ها موظفند که یک نگاه دفاعی نیز به آن داشته باشند.

وی از پدافند غیرعامل به عنوان اقدامی غیر مسلحانه در برابر اقدامات دشمن یاد کرد و افزود: در این میان شناخت دقیق دشمن از اهمیت خاصی برخوردار است.

سردار مطیعی کار اصلی پدافند غیرعامل را رصد دقیق فعالیت‌های دشمن و اقدامات تهدیدگونه آن دانست و تصریح کرد: در پدافند غیرعامل تهدیدی به عنوان تهدید طبیعی معنا ندارد و آنچه برای ما مهم است تهدیدات دشمن است که ممکن است متأثر از تهدید طبیعی باشد.

وی درباره توجه به اصل پدافند غیر عامل و مقابله با هرگونه تهدید دشمن افزود: همه باید از فرمایشات گهر بار مقام معظم رهبری در راستای آمادگی لازم در برابر هر نوع تهدید دشمن تبعیت کنند و تمام موارد را سرلوحه خود قرار دهیم.

سردار مطیعی ضمن بررسی تهدیدات حوزه آب با اشاره به اینکه باید همیشه آمادگی آن را داشته باشیم تا در مقابل دشمن ایستادگی کنیم افزود: می بایست تلاش کنیم تا تهدیدات دشمن و آسیب پذیری را در حوزه آب کاهش دهیم.

معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: افزایش بازدارندگی، تداوم فعالیت های ضروری و ارتقای پایداری در مقابل تهدیدات دشمن از عوامل مهم پدافند غیرعامل است. وی با اشاره به اینکه مهندسی پدافند غیرعامل بعنوان یک نیاز است خاطر نشان کرد: نهادینه کردن اصول و ضوابط پدافند غیر عامل و بالابردن ضریب امنیت پایدار در سیستمهای تامین و توزیع آب و سایر اقدامات در این خصوص در حوزه آب ضروری به نظر می رسد.

سردار مطیعی در پایان ضمن تشکر صمیمانه از تلاش ها و اقدامات مثبت صورت گرفته در راستای اجرای برنامه های پدافند غیر عامل در شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، خواستار توجه بیش از پیش به این امر خطیر شد.

این گزارش می افزاید: در ادامه نشست، دبیر کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، با ارائه گزارشی از اجرای پدافند غیر عامل در شرکت ، به ارائه برنامه های این شرکت در سال جاری و چالش های پیش رو پرداخت
در ادامه هم هر یک از اعضاء حاضر به بحث و تبادل نظر در جهت حل این تهدیدات پرداختند.

شایان ذکر است قبل از آغاز نشست، سردار مطیعی معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل کشور و دیگر اعضا از سد مخزنی کوثر بازدید نمودند.

 

 

کد خبر: 568
  تاریخ خبر : 1396/06/23
 مسئول روابط عمومی
 895
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 10
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 1,589
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 2,275,412
  • آخرین به روزرسانی : 1403/06/28 11:36:01
  • شناسه IP شما : 3.147.72.34

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :