|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

آغاز اجرای طرح داناب در استان کهگیلویه و بویراحمد

مراسم افتتاحیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب)، با مشارکت شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و همچنین شرکت مهندسین مشاور گزین سازه توس، در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این مراسم که تعدادی از معاونین، مشاورین، مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای و نیز مجموعه ای از مدیران و کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، همچنین نماینده مشاور این طرح و تعدادی از دانش آموزان و معلمان مقطع اول متوسطه حضور داشتند، ابتدا، مهندس مصلح، عضو هیأت مدیره شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع و همچنین تحسین توجه و اطلاعات به روز و جامعی که دانش آموزان حاضر در جلسه از خود نشان دادند، با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده بزرگ آموزش و پرورش، گفت: همه ما و در واقع همه اقشار جامعه تربیت یافته و متأثر از آموزش پرورش هستیم و این دستگاه عظیم، به جهت ارتباط با همه دستگاهها، می تواند نیرویی جلوبرنده باشد و مجموعه وزارت نیرو نیز بر همین اساس تأکید بر استفاده از این ظرفیت عظیم دارد.

مهندس مصلح افزود: یک دانش آموز به عنوان یک فرد، می تواند اثرگذاری داشته باشد و این اثرگذاری نیز مستمر و گسترده است. چرا که می تواند در خانواده اش و در میان اطرافیانش، رسالتی را که ما از او انتظار داریم گسترش دهد و این اثرگذاری سریع، مستمر و نافذ و دارای وزن بالایی است.

وی اظهار داشت: آب جایگزینی ندارد و اکنون که کشورمان و به تبع آن استانمان در شرایط حساس و پیچیده ای قرار گرفته و این شرایط کم آبی و تهدیدی که منابع آبی با آن درگیر است، ضرورت توجه به امر مدیریت به هم پیوسته و همچنین صیانت و حفاظت از این منابع را دوچندان می کند.

عضو هیأت مدیره شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، حدود هشت و نیم میلیون مترمکعب رواناب دارد و با توجه به وسعت کم آن، قابلیتی بزرگ را برای توسعه  فراهم می کند. اگرچه این مقدار بصورتی متناسب در همه جای استان وجود ندارد و علاوه بر آن میزان بارندگی نیز در همه جا یکسان نیست اما با همه این وجود، این شرایط، هم می تواند فرصت باشد و هم می تواند تهدید محسوب شود. چرا که اگر به طمع اینکه مقدار آب زیادی جاریست و اینکه بارندگی استان به نسبت میانگین کشوری بیشتر است، بخواهیم مصرف بی رویه داشته باشیم و مدیریت حفاظت و نگهداری را اعمال نکنیم، بدون شک در آینده ای نزدیک دچار زیانهای غیر قابل جبران خواهیم شد و بر همین اساس لازم است تا امر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی در راستای مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف را پیش ببریم و نهادینه کنیم.

وی بیان داشت: خانواده بزرگ آموزش و پرورش، برای ما نیرویی عظیم و یاریگر است و طرح ملی نجات دانش آموزی آب(داناب) که در دل طرح احیاء و تعادل بخشی گنجانده شده، بدنبال استفاده از این ظرفیت است و جا دارد تا از همه مسئولان استانی و شهرستانی آموزش و پرورش، تشکر کنم و امیدوارم این همکاری های نزدیک، بیشتر و اثرگذارتر و مستمر پیش رود.

وی همچنین با اشاره به اینکه هر ساله روز دوم فروردین در سراسر جهان به عنوان روز جهانی آب مطرح است و امسال نیز شعار "آب و مشاغل" انتخاب شده، این روز را گرامی داشت و از همه حاضران خواست تا ضمن توجه به چنین مناسبت هایی، بر تعامل سازنده تر و اجرای طرح ها و برنامه های همسو با طرح احیاء و تعادل بخشی، همت گمارند و همچنین پیشنهاد کرد تا بازدید از طرح های مهم تأمین آب، سدها و شبکه های آبرسانی، توسط دانش آموزان و معلمان عزیز، مد نظر قرار گیرد.

در ادامه، زارع پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز، ضمن تشکر از حضور مدیران شرکت آب منطقه ای و همچنین همراهی معلملن و دانش آموزان در ان مراسم، به بحث بحرانهایی که جهان با آن درگیر است، پرداخت و گفت: یکی از این بحرانها، بحران کم آبی و خشکسالی است و کشور ما نیز متأثر از این موضوع است و بنابراین توجه همگانی برای حفاظت از منابع آبی انکارناپذیر است.

زارع پور، افزود: باید برای حل هر بحرانی بدنبال راهکارهای سازنده، بنیادی و موثر باشیم و باید گفت که طرح ملی نجات دانش آموزی آب(داناب) یک راهکار مناسب برای ایجاد فضا و فرهنگ توجه به مصرف بهینه و ارزشمند دانستن نعمت آب است و از آنجا که دانش آموزان با خانواده هایشان در بحث و گفتگو هستند، می توانند نقش مفیدی را ایفا کنند.

وی اظهار داشت: امسال حدود 29 هزار دانش آموز در 395 مدرسه تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت و امیدوارم با جدیتی که شرکت آب منطقه ای و مدیران و معلمان مجموعه آموزش و پرورش و همچنین مشاور محترم این طرح، نشان خواهند داد، شاهد تغییرات مثبتی در سطوح دانش آموزی و به تبع آن در سطوح جامعه باشیم و امر صیانت و حفاظت از منابع آبی، به عنوان ارزشی اجتماعی و انسانی تلقی شود.

در پایان و پس از انجام سخنرانی ها، کارگاه آموزشی مربوط به معلمان رابط، توسط مشاور این طرح برگزار شد. 

کد خبر: 288
  تاریخ خبر : 1394/12/25
 مسئول روابط عمومی
 1145
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 10
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 277
  • بازدید دیروز : 1,651
  • کل بازدید : 1,992,211
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/04 13:47:59
  • شناسه IP شما : 3.20.238.187

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :