|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

برگزاری همایش مشترک شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج

همایش مشترک علمی پژوهشی، به مناسبت هفته پژوهش، با مشارکت شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه یاسوج، روز چهارشنبه 25 آذرماه در سالن اجتماعات این دانشگاه و با حضور معاونین استاندار و چندتن از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، در این همایش که با حضور مهندس نیک اقبالی، معاون هماهنگی امور عمرانی و مهندس محنایی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، دکتر نوروزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیر عامل آب منطقه ای، رییس دانشگاه یاسوج، چندتن از مدیران دستگاههای اجرایی استان، اساتید و جمع کثیری از محققین و دانشجویان برگزار شد، ابتدا مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان، با اشاره به اهمیت و ضرورت امر پژوهش و همچنین تعامل بین صنعت و دانشگاه، خواستار توجه و همکاری بیشتر دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی با دستگاههای اجرایی استان، خصوصا آب منطقه ای شد و افزود: وضعیت منابع آبی در استان به گونه ای است که مدیریت مشارکتی و دلسوزانه ای را از طرف همه دستگاهها و مراکز علمی می طلبد.

علی لطفی بیان داشت: رویکردی که در گذشته وجود داشته، استفاده روز افزون کشاورزان از منابع آب زیرزمینی بوده که پیامد آن افت شدید سفره آبی دشتهاست، به گونه ای که 85 درصد منابع آب زیرزمینی استان مصرف می شود و در نتیجه در برخی نقاط استان تا 30 متر این افت را شاهد هستیم.

وی افزود: وقتی آب محور اصلی توسعه است، بنابراین باید آن را نیز به درستی مدیریت کنیم و نسل های آینده را در نظر بگیریم و هرچه زودتر و بیشتر باید اقدامات موثر را انجام دهیم که وزارت نیرو نیز در همین راستا، طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی را در سطح کشور به اجرا گذاشته که امیدواریم هم در کوتاه مدت و هم در درازمدت شاهد تاثیرات مثبت این طرح باشیم.

مهندس لطفی در خصوص مشارکت اساتید، دانشجویان و محققین جهت بررسی چالشهای بخش آب، راهکارهای کاهش مصرف و همچنین مشارکت مردم در خصوص مدیریت مشارکتی منابع آب، اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی مصرف بهینه و ... تاکید کرد و گفت: در شرایط حساس و پیچیده ای هستیم که قطعا حضور، همراهی و حمایت همگانی، کلید اساسی موفقیت طرحها و اقداماتی است که در راستای مدیریت آینده نگر می باید اجرا شود.

سپس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن تشکر از آب منطقه ای بخاطر توجه به امر پژوهش و پیشرو بودن در این امر و تلاشهایی که دبیر کمیته تحقیق این شرکت صورت داده، و با اشاره به اینکه هفته پژوهش فرصتی است تا همه دستگاهها عملکرد خود را در زمینه تحقیقات و پژوهش و ایجاد ارتباط مناسب با دستگاههای مرتبط با خود برای اجماع و همکاری های مشترک را سنجیده و رو به رشد کنند، گفت: توجه به ایجاد پارک علم و فناوری و همچنین مراکز رشد، از ضرورت هایی است که متاسفانه تا کنون به آن اهمیت لازم داده نشده و ما استانی هستیم که اعتبارات پارک علم و فناوری آن نزدیک به صفر است و باید هرچه زودتر این موانع رفع شود.

مجید محنایی افزود: با جدی گرفتن شرکت های دانش بنیان، مراکز رشد و پارک علم و فناوری، شاهد تغییرات مثبتی در وضعیت اقتصادی استان خواهیم بود.

در ادامه، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، با اظهار خرسندی از اقدامات خوبی که شرکت آب منطقه ای در راستای توسعه فرهنگ پژوهش و ترویج دستاوردهای پژوهشی صورت داده، گفت: اینجانب در سالهای اخیر شاهد حرکت های بسیار خوبی که از طرف شرکت آب منطقه ای انجام شده بودم که لازم است همینجا از مدیران و کارکنان این شرکت قدردانی کنم.

دکتر نوروزی با اشاره به اینکه از تکرار کارها، چیز جدیدی ایجاد نمی شود و نیاز به نوآوری داریم، اظهار داشت: دانشگاهها در ارتباط مثبت ایجاد کردن با صنعت می توانند به این نوآوری ها دست پیدا کنند.

وی بیان داشت: خوشبختانه در سال 94 در قانون بودجه تاکید شده که دستگاههای اجرایی مکلفند یک درصد از اعتبارات هزینه ای خود را برای تحقیق و پژوهش اختصاص دهند که این موضوع می تواند تا حدودی مشکل اعتبارات پژوهشی را حل کند.

سپس، رئیس دانشگاه یاسوج، ضمن تشکر از آب منطقه ای به جهت توجه به مقوله پژوهش و ایجاد ارتباط مناسب با دانشگاههای استان، گفت: در این دانشگاه، متخصصان زیادی در زمینه های مربوط به آب، مهار آن و الگوهای کشاورزی مطلوب فعالیت دارند که می توانند به دستگاه های اجرایی کمک کنند.

محمود رضا رحیمی بیان داشت: متاسفانه دانشگاه ها بخاطر برخی سیاست های یکسانی که از بالا تعریف شده است، به نوعی محدود هستند و کمتر می توانند بر اساس نیاز استان مشارکت داشته باشند ولی با همه این اوصاف، آمادگی داریم تا همه امکانات و تجربیات لازم را در اختیار دستگاههای استان قرار دهیم.

در ادامه، پژوهشگران و محققان، مقالات و گزارشات خود را ارایه کردند و حول برخی مسایل مطروحه نیز، بحث و گفتگو صورت گرفت.

شایان ذکر است که در این همایش، از تعدادی از پژوهشگران و محققین برگزیده شرکت آب منطقه ای، تجلیل شد.

کد خبر: 244
  تاریخ خبر : 1394/09/26
 مسئول روابط عمومی
 912
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 10
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 428
  • بازدید دیروز : 1,651
  • کل بازدید : 1,992,362
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/04 13:47:59
  • شناسه IP شما : 3.145.111.125

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :