|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

در راستای مصوبه شورای عالی آب کشور و به منظور حفاظت و صیانت از منابع آب، دومین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور استاندار، معاون عمرانی و معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار و همچنین مدیران و روسای دستگاههای اجرایی مرتبط، روز پنجشنبه مورخ 2/11/93 در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد: در ابتدای این جلسه، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و دبیر این شورا، به ارائه مصوبات شورای عالی آب کشور و تبیین این سیاستها پرداخت.

مهندس علی لطفی گفت: از شروع دولت یازدهم تا کنون، شورای عالی آب 9 جلسه تشکیل داده که این امر حاکی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به انجام مدیریت صحیح منابع آب و احیاء سفره های آبهای زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاهش میزان بارندگی در استان در سال جاری گفت: از ابتدای فصل بارش تاکنون 204 میلی‌متر بارش داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 میلی‌متر کاهش یافته و بنابراین ضروری است توجه بیشتر و برنامه ریزی پیشگیرانه برای مواجهه با مشکلات احتمالی اعمال شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری در راستای حفظ منابع آبی استان از اعتبارات ملی، مبلغ پنج میلیارد و 600 میلیون ریال به طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبهای زیرزمینی اختصاص داده شد که این مقدار در 13 برنامه شامل: استقرار گشت‌های بازرسی، تهیه و نصب کنتورهای هوشمند آب و برق، اطلاع‌رسانی، پایش بانک اطلاعاتی، ساماندهی شرکت‌های حفاری و نصب GPS روی آن‌ها و سایر موارد هزینه شده که این مبلغ امکان اجرای گسترده و سریع این موارد را با مشکل مواجه کرده ولی خوشبختانه برای سال آینده، اعتبار در نظر گرفته برای استان جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی حدود 60 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

علی لطفی اضافه کرد: تاکنون تعداد445 کنتور هوشمند آب و برق در دشت‌های بحرانی شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران نصب شده است که امیدواریم با نصب این کنتورها در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

مدیرعامل آب منطقه ای گفت: بیش از سه هزار حلقه چاه آب در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد، حدود دو هزار و 400 حلقه آن مجاز و 722 حلقه دیگر به صورت غیرمجاز حفر شده که پرونده بیشتر این چاه‌های غیرمجاز در حال سپری کردن مراحل قانونی است و به زودی حکم دادگاه در این خصوص صادر می‌شود.

مهندس لطفی ضمن بیان درخواستش برای ایجاد شعبه ویژه‌ رسیدگی به جرائم آب و برق در دادگاه‌های استان، گفت: بنابر شرایط کنونی، برای رسیدگی به جرایم ویژه آب و برق، شعبه‌ ویژه‌ای در دادگاه‌ها تشکیل شود تا بدون معطلی و در اولین فرصت به جرائم حوزه آب و برق رسیدگی و احکام آن صادر شود.

در ادامه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آبی از سوی دولت یازدهم و برنامه های 13 گانه در این راستا، بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه های مختلف اجرایی و مرتبط در این حوزه تاکید کرد.

دکتر خادمی گفت: دولت یازدهم با برنامه ریزی، حساسیت وکار کارشناسی دقیق، اهتمام ویژه ای برای حفظ منابع آبی در سطح کشور دارد که متولیان امور در این استان نیز باید سیاست ها و راهبردهای خود را در این حوزه متمرکز کنند.

وی بیان کرد: استان ما در بخش آب با مشکلاتی مواجه است که حفاظت از منابع آبی مهم است اما توسعه این منابع اولویت کاری مسئولان امر باشد.

خادمی ادامه داد: در حوزه توسعه منابع آبی کهگیلویه و بویراحمد، کارها و اقدامات کمی انجام شده که نیاز است سدها و آب بندهایی ایجاد شود تا بتوان از منابع آبی استان به خوبی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: دولت اعتبارات خوبی را برای حفاظت از منابع آب در کشور در نظر گرفته تا حادثه زاینده‌رود و دریاچه ارومیه برای دیگر مناطق کشور تکرار نشود.

استاندار ضمن یادآوری کاهش سطح سفره های زیرزمینی در استان، اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم شرکت آب منطقه ای استان، بررسی و شناسایی تعداد چاه های غیرمجاز کشاورزی است و امیدوارم، برنامه عملیاتی خوب و مناسبی برای حذف و پر نمودن 722 حلقه چاه غیر مجاز موجود ارائه شود تا این چاههای غیر مجاز پر شوند.

کد خبر: 117
  تاریخ خبر : 1393/11/02
  آخرین به‌روزرسانی : 1394/06/10
 مسئول روابط عمومی
 975
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 11
  • بیشترین بازدید همزمان : 267
  • بازدید امروز : 179
  • بازدید دیروز : 2,859
  • کل بازدید : 1,940,087
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 09:11:02
  • شناسه IP شما : 44.197.114.92

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : یاسوج –بلوار شهید مطهری، نرسیده به میدان جهاد شرکت سهامی آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • کدپستی : 7591653446
  • تلفن : 07433334048
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی :
  • پیامک :
  • تلفن گویا :